Sydney en terug naar huis

10 februari 2020 - Sydney, Australië

Zondag 2 februari en maandag 3 februari

Na vier nachtjes in dit hostel gelogeerd te hebben mag ik vandaag weer uitchecken. Byron Bay is best leuk, maar zeker niet één van mijn favoriete plekken. Daarentegen kijk ik er enorm naar uit om weer naar Sydney te gaan! De bus gaat pas ‘s avonds, dus de rest van de dag kan ik me hier vermaken. Door het dorpje wandelen, winkeltjes bezoeken, een beetje aan m’n blog werken. En ‘s avonds, voordat de bus komt, ga ik lekker ergens een hapje eten. De chauffeur is bij het inchecken erg gezellig. Ondanks dat de stoel naast mij vrij is, is slapen nog best lastig. Zeker omdat we twee keer midden in de nacht verplicht de bus uit moeten omdat de chauffeur pauze moet houden. Na een beetje een gebroken nacht komen we aan in Sydney. Wat heerlijk om weer hier terug te zijn. Inchecken kan pas ‘s middags dus ik ga eerst lekker op pad. Naar de supermarkt, de Botanic Gardens en naar The Rocks, een kleine, leuke wijk in de stad. Om twee uur krijg ik mijn kamersleutel. Het is altijd een kleine verassing wie of wat je aantreft als je je kamer voor het eerst binnenkomt. Deze keer ligt iedereen nog op bed met een kater van de avond ervoor. En dat om twee uur ‘s middags. Nog even sushi halen en de rest van de dag relaxen. ‘s Avonds is het pizza-avond in het hostel! Erg leuk om anderen te leren kennen. Daarna is er een rodeo party in de club onder het hostel. Natuurlijk wordt er gedanst maar er worden ook spelletjes gespeeld, zoals mega jenga. Er staat zelfs een rodeostier. Nou dat moet iedereen natuurlijk even uitproberen, ik ook. Hartstikke lachen! Nadat mijn vrienden naar bed gaan ontmoet ik nog een gezellig Duits meisje en een Nederlandse jongen, met wie ik de avond afsluit.

Dinsdag 4 februari

Vandaag mijn laatste dagje naar het strand. Dat zal ik in Nederland vast gaan missen. Met de bus ga ik naar Coogee en vanuit daar wandel ik langs de bus naar Bondi Beach. Hetzelfde dus als ik toen deed tijdens Kerst. De rest van de dag geniet ik van de zon en het mooie uitzicht over de zee. Ik heb een leuk Thais restaurantje ontdekt waar ik ‘s avonds ga eten. Australië is hartstikke gaaf natuurlijk maar het heerlijke eten uit Thailand mis ik wel erg. Daarom geniet ik extra van de lekkere pad thai die ik daar krijg. Dan denk je ook wel even terug aan alle mooie herinneringen die je hebt aan Thailand van een aantal weken gelden. Ik zou graag nog een keer terug willen.

Woensdag 5 februari

Met een gek gevoel word ik wakker. Dit is mijn laatste dagje hier in Sydney. Ik ga de stad in en bezoek nog een keer mijn favoriete plekjes. Eerst naar het Opera House en daarna wandel ik over de Harbour Bridge. Een stopje bij St Mary’s Cathedral mag ook niet ontbreken. Ook ga ik nog een keer naar de Royal Botanic Gardens en wandel ik langs de havens van Circular Quay en Darling Harbour. Via de drukke winkelstraat ga ik naar Chinatown. Het is woensdag, dat komt goed uit. Vandaag is Paddy’s Markets geopend waar ik in de middag lekker ga rondwandelen en alle leuke kraampjes kan bekijken. Een lange, leuke dag. Ik heb veel gezien. ‘s Avonds kan ik het niet laten om nog lekker bij het Thaise restaurantje te gaan eten. Daarna een ijsje halen en ‘s avonds wandelen door de drukke, verlichte straten van Sydney. Nog even genieten van deze prachtige stad.

Donderdag 6 februari

Half zes gaat de wekker. Dit is de laatste keer uitchecken bij een hostel. Ik neem de trein naar het vliegveld. In tien uurtjes vliegen we naar Seoul. Dit is de plek waar ik drie en een halve maand geleden mijn reisje begon. Alles is hetzelfde gebleven en herken ik nog. Alleen ik heb een heleboel herinneringen erbij gekregen. Na mijn bagage opgehaald te hebben is het tijd om te wachten. Ik heb een tussenstop van zeven uur. Midden in de nacht vlieg ik vanuit Seoul door naar Amsterdam. We komen een half uur eerder aan dan gepland. Om vier uur ‘s ochtends staan we alweer aan de grond. Mijn ouders en broers staan me al op te wachten! Wat fijn om mijn familie weer te zien na zo’n lange tijd. Daarna rijden we met z’n allen naar huis waarna ik ook de cavia’s een knuffel kan geven. Ook heel fijn om eindelijk weer in m’n eigen bed te kunnen slapen. Die terugreis van bijna dertig uur was best vermoeiend. Mijn reisje is nu toch echt ten einde gekomen, ik heb enorm genoten. Dankjulliewel voor alle leuke reacties op mijn blog, de lieve appjes en de kerstkaarten die ik aan de andere kant van de wereld heb mogen ontvangen. Ik zou graag nog een keer zo’n mooie reis maken. Tuurlijk voelt het ook goed om weer thuis te zijn. En gelukkig heb ik hier allemaal leuke activiteiten op de planning staan. Genoeg om naar uit te kijken!

1. Pap:
    10 februari 2020
    Ik ben blij dat je zo hebt kunnen genieten van jouw reisje! Volgende keer wil ik gewoon weer met je mee... Fijn dat je nu weer lekker thuis bent, heel erg veel ervaringen rijker! Liefs pap
  2. Marjan:
    17 februari 2020
    Dank je wel Joëlle voor al je mooie verhalen, foto's en video's. Stiekem vinden we het jammer dat je alweer thuis bent want we keken altijd uit naar je nieuwe blog. Uiteraard is het ook weer fijn om thuis te zijn met een grote rugzak vol met heel veel ervaringen.